Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Nedir?

Hiperaktif çocuklarda bebeklik döneminde ilk olarak fark edilen belirti yaşıtlarına göre oldukça hareketli ve enerjik olmasıdır. Aceleci, sabırsız, çabuk sıkılan, tutturmaları olan, kurallara uymakta güçlük çeken, uyku problemleri, öfke nöbetleri olan çocuklarda hiperaktivite düşünmek gerekir.

Okul öncesi çağda olan başvurular en sık aşırı hareketlilik ve enerjik yapıdan kaynaklanan sorunlardan dolayı olur. Çocuk yuvaya başlamışsa orada bazı uyum sorunları yaşayabilir. Yuvada öğretmenini dinleme güçlüğü, faaliyetleri yarım bırakma, dinleme zorluğu, sıkı sık kalkıp dolaşma, arkadaşları ile olan uyum sorunları, fevri davranışlar gözlenebilir. Dikkatini uzun süre odaklayamama yine okul öncesi dönemde diğer önemli bir belirtidir.

Daha sonra çocuk okul çağına geldiğinde hareketliliğin yanı sıra dikkat eksikliği belirtisi daha çok fark edilmeye başlar. Çünkü o zamana kadar çocuktan herhangi bir dikkat gerektiren uzun süreli bir iş yapması istenmemiş olabilir. Ancak okula başladığında ise bu türlü faaliyetleri yapması beklenir. Dikkat eksikliği durumu okul çağından önce dikkat gerektiren görevlerden kaçınma ve çabuk sıkılma belirtisi ile fark edilir.

Ergenlik döneminde hareketlilik çoğunlukla azalmıştır. Daha çok dikkat eksikliği sorunları ile başvuru olur. Ev ödevlerini yapmakta güçlük çekme, sınıfta çok konuşma, başarılı olması beklendiği halde başarısızlık, sık sık dikkat hataları yapma görülen belirtilerden bazılarıdır. Özellikle sınav süreçlerinde yaşanan hayal kırıklıklarının arkasında bu türlü bir sorun olabilir. Ergenlerde riskli davranışlar, kavgalara karışma, okuldan kaçma, davranış problemleri, otorite ile çatışma, madde kullanımı, aile ile ciddi iletişim sorunları gibi problemler acil başvuru nedeni de olabilir.

İlerleyen yıllarda ilk olarak kaybolan veya şiddeti azalan belirti hiperaktivite belirtisi olup dikkat eksikliğ belirtisi ise uzun bir zaman hatta hayat boyu devam edebilir. Dürtüsellik belirtisi de yine uzun yıllar devam edebilir. Hiperaktivite belirtilerinin bir kısmı ise hayat boyu devam eder.

HİPERAKTİVİTE VE DİKKAT EKSİKLİĞİNİ NASIL ÇÖZERSİNİZ?

Güvenli, bilimsel, etkili, eğlenceli ve hızlı bir çözüm; İşitsel Algı Eğitimi (Berard Ait)İşitsel Algı Eğitimi olarak adlandırılan Berard Metodu ile algılarınızın kapıları sonuna kadar açılacak. İlköğretim ya da üniversite sınavlarına hazırlanan çocuklardan, mesleki sınavlara hazırlanan yetişkinlere, dikkat eksikliği olan bir öğrenciden algısı yavaş otizmli bireye, konsantrasyonu zayıf çalışanlardan iş hayatında sorun yaşamaya başlayan yöneticilere kadar herkes; Berard İşitsel Algı Eğitimi ile zihinsel performans ve konsantrasyonunuzu arttırabilirsiniz.

Çok çalışıyorum ama yeterli verimi alamıyorum,  başarısızım , dikkatimi toplayamıyorum, sınav kaygım var,  özgüvenim azalıyor , algılayamıyorum   konsantrasyonum zayıf , iletişim kuramıyorum, doğru işitmiyorum,  zamanı iyi kullanamıyorum, hafızam zayıfladı, sınavlara hazırlanıyorum DİYE DÜŞÜNÜYORSANIZ ... 

Sizi Dünyada 50 yıldır uygulanan,  kapasitenizi açığa çıkaracak BERARD METODU ile tanışmaya davet ediyoruz.

Berard Metodu

Berard  Metodu  bir tedavi yöntemi ya da bir terapi değildir. Adından da anlaşıldığı gibi bir EĞİTİM'dir. Eğitimde başarılı olmak isteyen herkes bu eğitimden yararlanabilir

Berard Metodu, yaklaşık 50 yıl önce Kulak Burun Boğaz doktoru Guy Berard tarafından geliştirilen, etkisi klinik araştırmalarla kanıtlanmış  bir işitsel algı eğitimidir. Berard, işitmenin dinlemeye dönüşmesi gerektiğini, öğrenmede sağ kulağın etkin olduğunu, konsantrasyonun, işitme sistemiyle doğrudan bağlantılı olduğunu belirtir. Bu metoda, EARDUCATOR isimli özel bir amfi niteliğindeki cihazımız, dinlenilen müzikteki olumsuz ses frekanslarını süzerek kulağımıza yalnızca konsantrasyonu artıracak ses titreşimlerini iletir. Bu sayede zihnimizin dinleme, algılama, konsantre olma, hatırlama, dikkat toplama, yorum yapma, bilgileri algı merkezimizde işleme gibi var olan yeteneklerimizin ortaya çıkmasına neden olur. Berard yöntemi algının bütünlüğüne işitsel olarak yönlenir. Suya atılan bir taşın etrafında oluşturduğu halkalar gibi, işitme merkezlerinin etrafında oluşan halkalar diğer merkezlerimizi de etkiler.

 Yapılan bilimsel çalışmalar Mozart müziğinin zihinsel performans ve konsantrasyonu arttırdığını göstermiştir. Berard Eğitim Metodunda klasik müziğin zihinsel antrenmanına ek, Mozart etkisinin oluşturulmasına dayanır. Kulağımızın işitemediği müzik seslerini filtre ederek sağ ve sol kulağa işlenmiş müzik dalgaları ile iletir. Etki, aslında daha dinletiler sırasında kendini göstermeye başlar.